ISA : Ikut Suka Aku!

Selasa, April 03, 2007

Y Informer For Dummies

Oleh kerana ada beberapa user JWG khususnya, yang tertanya-tanya bagaimana nak setup Y Informer, so aku cuba bikin sedikit tutorial yang tak seberapa ni. Sebelum tu aku nak cerita secara ringkas apedia Y Informer ni. Y Informer, dengan kata lain ialah Yahoo! Informer merupakan sebuah utiliti untuk mengesan status user/rakan di dalam list Yahoo Messenger yang invisible.

Invisible ni bermaksud tak nampak, so bagi pengguna yang guna mode invisible kita memang tak tau tentang kewujudan mereka semasa mereka online. Dengan utiliti ni, Y Informer cuba mengesan target/mangsa/user dengan me-msg dan menyatakan status user tersebut samada Online atau Offline. Coool!. So pada id bot Y Informer tu di syorkan pakai la apa-apa nama pun asalkan tak di ketahui oleh target/mangsa/user tersebut. Contoh Id bot : girl_hornymaut26 ;-) OK settle.. Jika rabun klik pada imej untuk diperbesarkan.. TQ


1. Step pertama kena ada ocx file seperti gambar di atas. Boleh download di sini : +http://d.turboupload.com/d/1676309/ocx.zip.html Zip Password : kava@jiwang.org


2. Setup Y Informer macam biasa.


3. Copy file "msinet.ocx" dan "mswinsck.ocx" ke dalam folder Y Informer "C:\Program Files\Y Informer" seperti gambar kat atas tu.


4. Caaannng! Ini le interface Y Informer. Untuk dapatkan Id Bot kena buat satu lagi akaun Yahoo yang baru seperti gambar kat bawah ni.


5. Masukan maklumat seperti biasa...


6. Dah selesai register pergi balik ke utiliti Y Informer, masukkan id dan password seperti mana kita register tadi dan klick "Login".


7. Masukkan id target/mangsa yang nak spy. Jangan lupa check pada checkbox "Online Check" dan "Cam Check" untuk tengok samada mangsa sedang online webcam. Kemudian klik "Check Status".


8. Caaaanngg!! Ini hasil intipan.. Aku test kat diri sendiri.. Korang boleh cuba pulak.. Ok Adiooss..

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home