ISA : Ikut Suka Aku!

Jumaat, April 14, 2006

Lawak Bodo Singapore

Nampaknya jiran dari Malaysia ini sudah semakin kurang ajar dan semakin berani menunjuk perangai KAMPONG mereka yang mengada-ada itu! Mula-mula isu air, kini isu jambatan pula yang di api-apikan.

Apa lah mereka ini? Dah lama sangat tinggal kat kampong agaknya itu sebab perangai pun macam mentaliti kampong. Bangun dan sedarlah sikit wahai rakyat Malaysia. Ini bukan zaman ternak ayam macam kampong-kampong korang di Malaysia itu. Sekarang era globalisasi. Setiap negara berhak untuk mengambil keputusan sendiri.

Singapura adalah sebuah negara yang merdeka dan berdaulat. Kita sebagai sebuah negara yang merdeka berhak menentukan sama ada kita mahu jambatan ke taknak jembatan ke, semuanya dilakukan atas tanah kita sendiri. Bukannya minta menompang kat tanah orang lain kan?

Apalah kecoh sangat pasal jambatan? Causeway yang ada sekarang tu masih elok, ni nak buat jembatan bengkok pulak. Dah lah tu, kita tak nak ....tapi dia nak buat jembatan separuh jalan. whahaaaa. lawak betul biar satu dunia tengok "kepandaian" orang-orang malaysia, buat jambatan tak berhubung.

Bila dah siap nanti, namakan jembatan tu "Jambatan Perasaan". Sebab kita tak nak, tapi orang Malaysia aje yang perasaan nak.

Mereka tak sedar ke jikalau takde rakyat Singapura yang menyumbang kepada ekonomi malaysia berbelanja setiap hari di Johor, ekonomi mereka akan tidak ubah seperti ekonomi kampong. Semua hasil ternakkan, sayur, ayam, telur,kelapa sawit, kebanyakkannya dia jual kepada Siapa? rakyat Singapura gak.

Saya rasa rakyat Singapura perlu bangun dan sedar. Usahlah berbelanja di Malaysia lagi. Negeri jiran kita nih memang banyak sangat jenayah. Setiap hari ada sahaja orang yang kena rompak. Nama aje negeri Islam tapi perangai? Hai...negeri bukan Islam lebih baik. degan jiran pun asyik nak bergadoh.

Apadah....

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home